SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki kavram. Ancak bu iki kavram mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online aldatmaışveriş firmaları ve internetten satış yapan e-ticaret siteleri bağırsakin eleştiri olan bu iki kavram, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki kavram da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olabilir, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu hatmızda saat saat birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını az buçuk henüz harishava ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması bağırsakin yapılan çaldatmaışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş arkaışı çalışmalemlerinin hepsine denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini artırmaya müteveccih bir çaldatmaışma olan SEM, müşteri kitlesini geliştirmek açısından da enikonu önemlidir. Ayrıca SEM çaldatmaışmaları ile trafiğinizi entelekt arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çaldatmaışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çaldatmaışmalardır. SEM makul bir bütçe bağırsakin maruz reklamları kapsarken SEO çaldatmaışmaları makul anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde etmek bağırsakin yapılan çaldatmaışmalardır. Elkızı, bu içinlaştırmayı az buçuk henüz harishava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çaldatmaışmaları arasındaki başkalık; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret içinlığında, SEO’nun ise bağırsakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. Yani SEO bağırsakin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi bağırsakin yeni bir ödeme binalmaz.
Bunun haricinde bir önemli başkalık da hızdır. SEM çaldatmaışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa süre içinde artırabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çaldatmaışmaları ise uzun soluklu çaldatmaışmalardır. SEO çaldatmaışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalkaloriız.
Bu iki sayısal pazarlama kavramı arasındaki bir sair önemli başkalık da doğallıktır. SEM çaldatmaışmaları ücretli reklam çaldatmaışmaları olduğu bağırsakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çaldatmaışmalarında bu gestalt değişikdır. SEO çaldatmaışmaları henüz saf icraatı kapsar ve sitenize henüz uzvi bir gidiş geliş dürüstışı esenlar.
Bu iki kavram, bağırsakerik itibarıyla da farklılık gösterir. SEO çaldatmaışmalarındaki bağırsakerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çaldatmaışmalarında ise garaz henüz ticari olduğu bağırsakin bağırsakerikler SEO çaldatmaışmalarındaki kadar olmayabilir.
Ancak bu eyitmek bileğildir ki SEM bağırsakerikleri kalitesizdir. Sadece iki kavram arasındaki bağırsakerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz düzgün ya da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına nazaran ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazgımızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Tüketici Davranışları: Dijital Transformasyonün Yükselişi hatmıza geçebilirsiniz.